31. okt 2011 Nyhedsbrev fra PACKobserver.dk
PACKobserver


Forsiden 




Hold dig opdateret om branchens vigtige begivenheder:

 

Artikler du ikke fik læst? Find alle i:
 


 

Interesseret i at læse om produktion af fødevarer? Besøg:

 

 

Fra tema Emballager
Fra tema Pakkemaskiner
Fra tema Mærkning

QR-koder slår bro mellem togperron og middagsbord

31.10.11: Forestil dig, at du netop er stået af dit lokaltog på en af byens store stationer for at skifte til den toglinie, som skal bringe dig det sidste stykke på arbejde. Der er få minutter til dit næste tog kører, hvilket mageligt giver dig tid til at foretage dagens indkøb i supermarkedet. Alt hvad det kræver er, at du fisker din smartphone frem og finder de varer du skal bruge på supermarkedets hylder. Det kan godt være, at klokken kun er 7:30 og altså længe før åbningstid, men det spiller ingen rolle; dine varer skal nok blive leveret ved din hoveddør, når du er hjemme igen efter fyraften.

Læs mere

Merværdi i koder - også på drikkevarekartoner

31.10.11: Hvor stammer appelsinerne i min juice fra? Hvor græsser de køer, hvis mælk jeg drikker? – Nu om dage ønsker forbrugerne at vide alt om den mad, de køber, og for fødevareproducenterne er QR-koder en moderne måde at holde forbrugerne orienteret på. Men vi er kun lige begyndt at opdage, hvad denne teknologi er i stand til, fastslår Martin Herrenbrück, chef for Global Marketing og Business Development hos SIG Combibloc, mens han udpeger et par eksempler på denne aktuelle tendens for fødevarer og emballager.

Læs mere

Kode med tillidsvækkende information

27.10.11: Mange virksomheder er i øjeblikket i færd med for alvor at opdage de såkaldte QR-koder, der er en kvadratisk boks med sort-hvide pixels, som danner en todimensionel "streg"-kode - og som mange derfor kalder en 2D-kode. Det to-dimensionelle symbol dukker op på utallige emballager eller plakater. Og med printeren ”m600 advanced” fremstillet af tyske Wolke Wolke Inks & Printers GmbH, kan disse QR-koder nu printes direkte på emballagen.

Læs mere

Ændring af dit abonnement
Afmeld nyhedsbrev
PACKobserver.dk • Telefon: +45 39 69 43 21 • Email: info@packobserver.dk